Spørsmål og svar

Frakt og levering

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene rundt frakt og levering.

Hvor mye koster frakt?

Alle symaskiner sendes med gratis frakt innenfor Norge med unntak av Svalbard. Alle ordre over kr 799,– utløser gratis frakt, og under denne summen er frakten kr 59,– ved brevpost og kr 105,– dersom pakken veier 2 kg eller mer. Dette framkommer når varene er lagt i handlekurven, før betaling. Vi benytter Helt Hjem/Posten som ekspeditør av pakker og Posten for brevforsendelser.

Når blir varen min sendt?

Varer blir normalt sendt senest dagen etter bestilling. Grunnet Covid-19 opplever mange butikker at leverandørene har problemer med å levere varer på den tiden vi ønsker. Derfor er det noe usikkerhet rundt levering av enkelte varer. Disse varene er merket med forventet leveringstid på 2 til 6 uker. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker mer informasjon.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar varen?

Normalt tar forsendelsen 1 til 3 dager innad i Norge.

Hvor er pakken min?

Pakker over 2 kg sendes med sporing. Når pakken er behandlet og sendt fra oss vil du motta en bekreftelse sammen med et sporingsnummer.

Levering til Svalbard og Jan Mayen

Ta kontakt med oss dersom du ønsker å bestille varer med forsendelse til Svalbard eller Jan Mayen

Return og angrerett

Hvis du angrer på kjøpet så kan du enkelt og greit returnere ubrukt vare innen 30 dager.

Hvordan bruker jeg angreretten?

Du har rett til å angre kjøpet innen 30 dager etter at varen er mottatt. For å benytte deg av angreretten gjør du følgende:


1. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å benytte deg av angreretten.

2. Returner varen til oss i originalemballasjen.

3. Du får pengene tilbake på konto innen 10 dager etter at varen er mottatt

Angreretten gjelder kun under forutsetning av at varen holdes i uforandret tilstand og i originalemballasje. Varen skal være ubrukt og sendes tilbake i uskadet/uåpnet originalforpakning.

Ved retur står kunden for risikoen, derfor er det viktig at varen ikke kan komme til skade under transporten. Varen er i kundens eie til vi har mottatt returen.Ta alltid vare på kopi av kvittering på innlevert retur da du som kunde står ansvarlig for at den kommer frem til oss.

Kjøper dekker porto dersom ikke annet er avtalt. Du kan selvsagt levere direkte i butikken vår.

Varen er ødelagt under transport, hva gjør jeg?

Gjør en anmerkning om skaden på sjåførens fraktbrev eller håndterminal, og ta umiddelbart kontakt med oss på telefon eller e-post.

Garanti og reklamasjon

Du har alltid 5 års garanti på alle symaskiner hos oss.

Hva dekkes av 5 års garanti?

Alle feil som skjer grunnet produksjonsfeil dekkes av vår garanti. Hvis du oppdager en slik feil plikter du å informere oss så snart som mulig.

Det er viktig å huske at en symaskin krever regelmessig rengjøring og vedlikehold. Forbruks- og slitedeler dekkes ikke av garantien. Dette gjelder blant annet nål, reimer, lamper, spolehus, og lignende. Feil som skyldes fall, støt eller brukerfeil dekkes ikke av garantien. Garanti gjelder kun ved privatbruk.

Hvordan reklamerer jeg?

Ta kontakt med oss på e-post og beskriv feilen så godt som mulig. Vi tar kontakt med deg så snart som mulig.

BESTILLING

Hvordan betaler jeg?

Vi tilbyr betaling med Vipps, Visa, Mastercard samt betaling med faktura.

Hos oss betaler du trygt gjennom Nets, som er Norges mest brukte betalingstjeneste. Nets er den samme løsningen som brukes i de fleste butikker i Norge og du kan lese mer om trygg handel hos oss her.
Kansellere ordre/avbestilling
Dersom ordren ikke er sendt er det mulig å kansellere ordren. Ta kontakt med oss så snart som mulig så kansellerer vi ordren.

Endre en ordre

Ta kontakt med oss så snart som mulig, så hjelper vi deg med å endre bestillingen din.